Raspberry Pi

Την ώρα που η Ελλάδα προσπαθεί να βρεί το βηματισμό της μέσα στην καταιγίδα του μνημονίου και τα λεφτά που διατίθενται  για την εκπαίδευση και την καινοτομία είναι ελάχιστα, στο Ηνωμένο Βασίλειο γίνεται μεγάλη συζήτηση για το περιεχόμενο των σπουδών πληροφορικής στο σχολείο. Έχουν κατανοήσει πως οι σπουδές πληροφορικής που περιορίζονται στην απλή χρήση προγραμμάτων επεξεργασίας κειμένου, λογιστικών φύλλων και παρουσιάσεων - και μάλιστα με τη χρήση λογισμικού μιας συγκεκριμένης εταιρείας-  παράγουν πολίτες - χρήστες μιάς τεχνολογίας που αν και τη χρησιμοποιούν σε όλους τους τομείς της ζωής τους,  δεν την  κατανοούν και πολλοί από αυτούς τη φοβούνται.

Ο καθηγητής της δημόσιας κατανόησης της τεχνολογίας, του ανοιχτού Πανεπιστημίου της Αγγλίας, John Naughton, γράφει σχετικά στον Guardian της 31 Μαρτίου 2012:

"Τα Πανεπιστήμια θέλουν να αντιστρέψουν την πτώση του αριθμού των εγγραφών στα τμήματα επιστήμης υπολογιστών, οι εταιρείες λογισμικού παιχνιδιών θέλουν προγραμματιστές, η κυβέρνηση επιθυμεί τη δημιουργία νεοσύστατων εταιρειών υψηλής τεχνολογίας, οι κατασκευαστές θέλουν ασκούμενους που θα μπορούν να σχεδιάζουν ενσωματωμένα συστήματα και οι διευθυντές σχολείων ζητούν ολοένα και περισσότερα χρήματα για το "στήσιμο" των εργαστηρίων πληροφορικής. Αυτό που λείπει πίσω από όλα αυτά είναι το σχέδιο. Ιδού λοιπόν η κεντρική ιδέα: Ξεκινώντας από το δημοτικό σχολείο, παιδιά όλων των κοινωνικών προελεύσεων από κάθε γωνιά της χώρας θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία να μάθουν κάποιες από τις βασικές αρχές της επιστήμης των υπολογιστών, να κατανοούν την υπολογιστική σκέψη, να μάθουν προγραμματισμό και να έχουν την ευκαιρία να προχωρήσουν στο επόμενο επίπεδο αριστείας στις εν λόγω δραστηριότητες.....

Οι νέοι ζούν σε έναν κόσμο που διαμορφώνεται από τη φυσική, τη χημεία, τη βιολογία και την ιστορία και δικαιολογημένα θέλουν να κατανοήσουν αυτά τα πράγματα. Αλλά ο κόσμος τους θα διαμορφωθεί και θα ρυθμιστεί επίσης και από δίκτυα υπολογιστών και αν δεν έχουν μια βαθύτερη κατανόηση γι αυτά τότε θα είναι διανοητικά ανάπηροι. Θα μεγαλώσουν ως παθητικοί καταναλωτές κλειστών συσκευών και υπηρεσιών, ζώντας τη ζωή τους σε κοινωνίες που θα οριοθετούνται από τεχνολογίες που θα έχουν δημιουργηθεί από κάποιες ελίτ ανθρώπων που θα δουλεύουν για μεγάλες εταιρείες όπως η Google, το Facebook κ.α. Ανατρέφουμε  χαμστεράκια που θα τρέχουν στο κλουβί-ρόδα που θα χτίσουν άνθρωποι σαν τον Marc Zuckerberg κ.α. "

Ποιά ήταν λοιπόν η απάντηση των επιστημόνων σε αυτούς τους προβληματισμούς; Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ ανέπτυξαν έναν υπολογιστή μεγέθους πιστωτικής περίπου κάρτας. Το όνομά του: Raspberry Pi. Υπάρχουν δύο εκδόσεις του προιόντος: Η πρώτη με κόστος για τον καταναλωτή 25 περίπου δολλάρια χωρίς δυνατότητα σύνδεσης με άλλες συσκευές και η άλλη με 35 δολλάρια που έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με άλλες συσκευές. Βγήκε στην αγορά στις 29 Φεβρουαρίου 2012 και μέσα σε έναν μήνα οι παραγγελίες ξεπέρασαν το εκατομμύριο. Λειτουργεί με Linux που είναι δωρεάν λειτουργικό σύστημα και είναι η ιδανική λύση για να μάθουν προγραμματισμό οι μαθητές. Μπορούν να το συνδέσουν με παιχνιδομηχανές, με media boxes κτλ. Εχει όλες σχεδόν τις δυνατότητες ενός οικιακού μέσου υπολογιστή.

Να λοιπόν ένα παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο η καινοτομία μπορεί να βοηθήσει στην εκπαίδευση χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς και να ικανοποιήσει τις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας. Στην Ελλάδα τι κάνουμε;

Μάθετε για το νέο υπολογιστή στους παρακάτω δεσμούς:

http://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi#Community

http://www.guardian.co.uk/technology/video/2012/mar/05/raspberry-pi-developer-video

http://www.bbc.co.uk/news/technology-17190918

Αν θέλετε να τον παραγγείλετε και σεις πατήστε παρακάτω:

http://piregistration.element14.com/raspberryPi1.html?ref=lookahead